News // Rimmel 180th Birthday!

Hey Guys!

Today I have a little exciting announcement for you all: Rimmel is celebrating its birthday and therefor they will be giving us a little present soon!

Vandaag heb ik een kleine maar spannende mededeling voor jullie: Rimmel viert zijn verjaardag en daavoor zal het ons binnenkort een cadeautje geven! 

Naamloos

Did you all know… Rimmel was the inventer of the mascara we use daily?
In 1864 Eugene Rimmel developped the first non-toxic mascara shaped like a cube. But women already colored their lashes way before that time, for example they used soot and ashes. Rimmel is the inventor of the mascara as we know it today and in some countries mascara is even called ‘Rimmel’.

Wist je dat… Rimmel de uitvinder is van de mascara die je dagelijks gebruikt?
In 1864 ontwikkelde Eugene Rimmel de eerste non-toxische mascara in de vorm van een blokje. Voor die tijd kleurden vrouwen hun wimpers ook al, o.a. met roet en as. Rimmel is de uitvinder van de mascara die je nu kent en in sommige landen wordt een mascara zelfs rimmel genoemd.

Rimmel Londen excists since 1834 which means it will celebrate its 180th birthday in 2014! The product that brought all the fame to Rimmel was the legendary Rimmel Water Cosmetique from 1867. That’s why Rimmel launched this little specia edition metal box.

Rimmel London bestaat als sinds sinds 1834 en wordt in 2014 dus 180 jaar! Het product dat Eugene Rimmel eeuwige roem heeft gebracht is de legendarische Rimmel Water Cosmetique, uitgebracht in 1867. Daarom brengt Rimmel London dit speciale doosje uit als limited edition.

Sale will start in week 22 & 23 (I believe this is the end of May and the beginning of June, but I’m NOT sure) at Kuidvat. If you make a purchase for at least €9,99 you will receive this little limited edition box with a Retro Galm mascara (worth €12,99) inside!

De verkoop begint in week 22 & 23 (volgens mij is dit eind mei en begin juni, maar hier ben ik NIET zeker van) bij Kruidvat. Bij een aankoop van minimaal € 9,99 ontvang je gratis het retro blikje met daarin een Retro Glam Mascara twv. € 12,99.

I definitely hope to get one!

See you all soon!

Xoxo

Anneleen

13 Comments

Filed under Beauty, General

13 responses to “News // Rimmel 180th Birthday!

  1. Het blikje lijkt mij erg leuk, ik heb ze van de week al in de winkel zien liggen.

    • Ah dan zijn zemisschien nu al te koop? Ik had in een bericht week 22 en 23 zien staan, maar wist zelf ook niet goed wanneer dat was🙂 Dank je voor de comment!

  2. Amaai, das een serieuze verjaardag, 180 jaar! Ben benieuwd naar de producten.

  3. Ik ben benieuwd! Leuk om met ons te delen !

  4. pinkit1988

    Heel erg leuk dat blikje ligt volgens mij al in de winkel tenminste hier wel🙂 x

    • Het zou kunnen hor. In een vorige comment werd dat ook als gezegd. In mijn mail stond week 22 en 23 dus misschien is dat nu wel al🙂 Ik beb niet zo goed in het tellen van de weken haha! :p
      Dank je voor de comment!

  5. Wat een leuk weetje, ik wist inderdaad niet dat Rimmel de macarafomule uitgevonden had😀
    Elke dag leer ik weer bij se😉

    X Sara

Leave a Reply

