Personal Update // I’m back!

Hoi allemaal!

im-back

Zoals je kan zien aan het datumverschil tussen dit en mijn laatste artikeltje is het alweer een heel tijdje geleden dat ik nog iets gepost heb. Ik heb het de afgelopen maanden dan ook übderdruk gehad en heb nog steeds geen goed evenwicht en tijdsschema kunnen vinden… Even terzijde: indien er iemand tips heeft hieromtrent zijn deze zeker welkom, want ik hoop snel een goed evenwicht te kunnen vinden!

Nu terug naar het artikeltje: sinds het toch weer lange tijd stil gebleven is mijn online stekje vond ik het een goed idee om te starten met een persoonlijk update. Hoe vergaat het mij? Waarom heb ik het zo druk? Vind ik het bloggen misschien niet meer leuk? Wel als je het antwoord op al deze vragen wil kennen, lees dan zeker verder!

Waarom heb ik het zo druk?

Wel zoals ik in mijn vorige artikeltjes heb laten blijken had ik in augustus mijn “laatste” examens. Ik had het toen erg druk met leren en was zeer hoopvol dat ik in september zou afstuderen. Dit laatste is echter niet zo gelopen als gepland… Mijn examens zijn allemaal goed verlopen, allemaal… behalve mijn thesis. Wat was even een stevige opdoffer om opnieuw een nipte onvoldoende te halen op mijn thesis! Als ik één miezerig puntje meer had gekregen was ik effectief afgestudeerd en had ik eindelijk dat felbegeerde diploma op zak. ZWAAR BALEN! Maar ja, wat kan je eraan doen? Bij de pakken blijven zitten zou echt niet helpen, dus ben ik nu op zoek naar frisse en hernieuwde moed om mijn thesis grondig te herwerken tegen 4 januari zodat ik deze keer hopelijk wel zal afstuderen.

action

Daarbij komt ook nog eens dat ik hele dagen thuis zou zitten vermits ik geen vakken meer heb waar ik les van moet volgen. Veel mensen vinden dit misschien chill zo lekker volle dagen thuis zitten en op je gemakje aan die thesis werken… Dat leek mij ook zo maar al snel kwam ik er achter dat een half jaar thuis zitten en elke dag aan die thesis werken helemaal niet voor mij was. Maar wat dan? wel: Insert studentenjob! Ik besloot dan maar drie dagen in de week te gaan werken als jobstudent. Zo kon ik wat verdienen en terwijl mijn gedachten verzetten. Voor de mensen die geïnteresseerd zijn, kan ik zeggen dat ik in de Action werk! Ja hoor de Action! Het shoppingwalhalla met meer dan 1000 artikelen voor minder dan 1 euro! De enige keerzijde hieraan is dat ik steeds nieuwe artikelen dingen zie verschijnen en deze dan ook meteen koop haha!

Hoe gaat het met mij?

Met mij gaat alles goed! Ik heb niet te klagen! Het is druk en ik heb nog geen goed evenwicht gevonden tussen studentenwerk, bloggen, schoolwerk en een betere levensstijl, maar dat is het dan ook. Dat alles komt hopelijk snel op zijn pootjes terecht en dan kan ik er weer volop tegenaan! Sinds mijn Erasmus in Liverpool nu een dik jaar geleden, ben ik zeker een tiental kilootjes bijgekomen. Ik voel me dus minder goed in mijn vel al toen en dit zou ik immers ook graag terug anders zien! Momenteel heb ik echter last van mijn lies en mijn heup. Ik ben wel kine aan het volgen, maar echt bewegen doe en kan ik nog niet. Tijdens het leren voor mijn examens heb ik ook veel stilgezeten, niet meer echt gezond gegeten en niet kunnen bewegen wat bijgevolg geresulteerd heeft in nog vele extra kilootjes. Deze zou ik graag terug zien verdwijnen, dus daar hoop ik snel terug aan te kunnen werken. Zeker nu ik met een vriendin plannen aan het maken ben voor een eventuele backpackking trip! Hiervoor zal ik immers terug wat conditie moeten krijgen haha! (Veel kan ik over de trip nog niet kwijt aangezien we gisteren minder goed nieuws te horen kregen waardoor alles wel eens in het water zou kunnen vallen.) Hierover zal ik waarschijnlijk dan ook bloggen aangezien ik hoop dat dit me gemotiveerd zal houden bij het aanpassen van mijn levensstijl!

Vind ik het bloggen niet meer leuk? 

Dit is een heel verkeerd idee! Natuurlijk vind ik het bloggen nog leuk! Ik heb het zelfs enorm gemist! Het enige probleem is een evenwicht vinden en mijn tijd goed verdelen. Het is immers zo dat mijn studie er niet onder mag lijden. En als ik al hele dagen achter mijn computer zit om aan mijn thesis te werken, kan ik het soms ook echt niet meer opbrengen om ‘s avonds opnieuw achter het computerscherm te kruipen voor mijn blog. ik krijg immers last van mijn ogen en hoofdpijn als  ik te lang achter de computer zit… Ik moet dus gewoon een goed evenwicht kunnen vinden en hopen dat ik af en toe wat extra artikeltjes kan schrijven. Nogmaals als er iemand tips heeft voor een goed tijdsschema is dit meer dan welkom!😉

Zo dit is het voor nu! Moest er nog iemand vragen hebben mag je ze zeker stellen hoor! En alle tips omtrent planning zijn meer dan welkom! Hoe gaat het met jullie allemaal? Is het bij jullie ook zo druk de laatste tijd? Laat het mij zeker weten!

xoxo

Anneleen

P.s. Ik ben er over aan het denken om maan in een taal te bloggen. Dit past immers al beter in mijn tijdsschema aangezien in twee talen bloggen meer tijd in beslag neemt… Daarom wil ik dan ook vragen welke taal jullie verkiezen het Engels of het Nederlands? Laat me jullie voorkeur zeker weten aub!

8 Comments

Filed under General, Studies

8 responses to “Personal Update // I’m back!

  1. Leuk om te lezen waar je nu allemaal mee bezig bent! Balen van je thesis maar die ga je zeker halen!!🙂

    Over de taal, ik zou het lekker op Nederlands houden🙂

    X

    • Ja dat was ik ook aan het denken zo Nederlands, want dat is makkelijk🙂 Ik schrijf wel heel graag in het Engels, maar tweetalig neemt gewoon teveel tijd in beslag.
      Staat je herfsttag al online?😀

  2. Succes weer met het oppakken!

  3. Hurray, welkom terug! Bloggen in je leven inpassen is niet evident en het is dus heel begrijpelijk dat het wat lastig is om een mooi evenwicht te vinden. Maar ik ben heel blij dat je er weer bent!

    • Ja het is echt veel moeilijken als ik had verwacht! ook al heb ik geen les meer, toch komen er steeds andere dingen tussen… Maar ik ben ook blij terug te zijn!🙂

Leave a Reply

