Tag // Project Positief

Een weekje geleden werd ik getagd door de lieve Fien van My Beauty and Fashion corner voor de Project Positief Tag. En vermits ik terug stilaan een goed blogritme wil komen, leek dit me dan ook het ideale artikeltje voor vandaag. De Tag was volledig nieuw voor me en bleek ook niet de meest gemakkelijke om in te vullen. Bij sommige vragen heb ik echt langer moeten nadenken en dit is het uiteindelijke resultaat. Lezen jullie even mee?

quote-positive

Wat is je favoriete quote en waarom?

quotivee_1280x1024_0005_Opportunities-don’t-just-happen-you-create-them.

Ik vind het heel erg leuk om quotes op te zoeken en te lezen! Zoals je kan zien hebben we thuis zelfs een boek volcitaten in de kast staan. Het was dan ook helemaal niet makkelijk om er eentje te kiezen, maar uiteindelijk ben ik gegaan voor de volgende:

“Don’t you ever get the feeling that all your life is going by and you’re not taking advantage of it” (Ernest Hemingway)

“If opportunity doesn’t knock, build a door” (Milton Berle)

Beide quotes zijn zo inspirerend! Ze sporen echt aan om je leven te leven. Zeg niet te snel neen tegen een uitnodiging omdat je niet kan wegens te moe of geen zin zo kan je immers heel erg mooie momenten missen. Zeg niet te snel neen als je een mooi aanbod krijgt. Grijp elke kans die je krijgt met beide handen en leef je leven tot het uiterste! Zo kan je later immers geen spijt hebben dat je je leven niet geleefd hebt. Deze quotes spraken me heel erg aan omdat ik mijn leven soms laat leven en aan me voorbij laat gaan. Ik hem me onlangs dan ook voorgenomen om niet zomaar neen te zeggen tegen een avondje uit of om een aanbod af te slaan met een klein excuusje.

Welke droom zou je in je leven willen realiseren? Yes you can!

Ik zou heel erg graag een wereldreis maken! Dit ben ik al van jongs af aan van de daken aan het schreeuwen. Deze reis zou ik maken wanneer ik afgestudeerd was en zoals je uit mijn vorige artikeltje kan afleiden komt die deadline aardig dichtbij… Zijn er plannen voor een wereldreis? Neen dat niet… Of alleszins niet voor een wereldreis. Zo een reis kost immers een hele hoop geld en als student heb ik zulk een groot budget jammer genoeg niet tot mijn beschikking… WEL zijn er ondertussen plannen gemaakt voor een amazing backpackking trip te ondernemen met een vriendin en die plannen krijgen stilaan vorm. Heel exciting allemaal! Maar voor nu kan ik er nog niet veel eer over kwijt.

Wat betekent geluk voor jou?

Geluk is een veelzijdig begrip met veel verschillende invullingen. Maar het eerste waar ik nu aan denk is een gezond, vol en avontuurlijk leven leiden met gezonde vrienden en gezonde familie om het mee te delen. Zolang ik mijn familie en vrienden om me heen heb en ok zij een gezond en gelukkig leven leiden, zal ik ook met volle teugen van mijn gelukkige leven kunnen genieten.

Wie kan jou ontzettend opvrolijken?

Simpel… mijn honden! Al heb ik een enorme zware baaldag achter de rug, voel ik me niet goed of wil ik niemand in mijn buurt…  Dan nog vind ik het geweldig als ik thuis de deur openzwaai en mijn honden heel erg enthousiast en volop kwispelend naar me toelopen! Ze zijn altijd even enthousiast en oprecht blij om me te zien dus dan kan je niet anders dan lachen en hen een dikke knuffel geven!

Maar natuurlijk zijn het niet enkel mijn honden die me kunnen opbeuren hoor, ook mijn ouders, broers, zus en goeie vrienden zijn er altijd voor mij! Niet iedereen weet steeds hoe ze een situatie moeten aanpakken, dus is het maar goed dat we ik een goed netwerk heb om op terug te vallen in elke situatie haha!

Voor wat mogen we je ‘s nachts wakker maken?

Dit vond ik echt niet gemakkelijk! Maar ik denk dat ik zou gaan voor verse gebakjes van een lekkere patissier (met extra veel chocolade uiteraard) vergezeld met een hemels bakkie koffie!

Waardoor kreeg je voor het laatst een lachbui?

Gisteren op de handenschool! Ik was aan het apporteren met mijn hond en ze apporteert enkel met haar zakje snoepjes. Het grappige was echter dat de andere honden ook weten dat er snoep in het zakje zit, dus wanneer ik mijn apport deed liepen alle honden naar het snoepzakje toe. Heel erg grappig om te zien haha!

Op welke prestatie ben je ontzettend trots?

Liverpool

Liverpool

Deze vraag vond ik echt heel erg moeilijk… Ik heb zelfs aan mijn mama gevraagd wat dat zou kunnen zijn! En ik kwam net als zovele bloggers tot de conclusie dat mijn eerste grote prestatie toch mijn diploma zal zijn. Ik hoop namelijk in januari af te studeren als master in de rechten. En dat reken ik dan ook al een echte prestatie. Hoewel nu ik erbij nadenk ben ik er ook in geslaagd om mijn droom om te studeren in Engeland te verwezenlijken! Ik heb vorig academiejaar immers een jaar gestudeerd in Liverpool!

Welke boodschap zou je graag aan anderen willen meegeven?

Live life to the fullest! Het leven is te kort om het aan je voorbij te laten gaan! Grijp alle kansen die je krijgt en deel alle belangrijke momenten met je dierbaren! Laat zien dat je om hen geeft en creëer veel mooie momenten samen!

Zo, dit was het dan! Het enige wat me nog rest is zelf enkele bloggers taggen. En ik tag: Anneleen, Bianca en Laura!

15 Comments

Filed under General, Tags

15 responses to “Tag // Project Positief

  1. pinkitnl

    Wat super lief bedankt voor het taggen en leuk dat je weer aan het bloggen ben *YEAH*🙂 x

    • Ja ik ben zelf blij dat ik er ook weer wat tijd voor heb! ik ga vandaag eens proberen een goed schema op te stellen waar ik me ga proberen aan te houden🙂

  2. Leuke en bijzondere tag! Ga er van de week wat meer in verdiepen en hem ook doen!🙂 thanks voor de tag x

  3. Heel mooi🙂 en ik ben het helemaal eens met die quote over opportunities🙂 helemaal waar!

  4. Nog geen wereldreis maar een jaar in Engeland is toch ook heus wat, wat leuk! Lijkt me wel erg spannend om zo te backpacken, als je het budget gaat aanpakken kun je mss couchsurfen of hostels (of mss wel internationale vrienden).

    • Ik heb maar een half jaar in Engeland gezeten om te studeren hoor😀 En mijn trip voor de komende tijd zal ook maximum een half jaar zijn🙂 Maar ik vrees dat ik aan die kanten van de wereld nog geen internationale vrienden heb haha, dus het zal vooral jeugdherbergen worden😉

  5. Wat een leuke tag en leuk om te lezen! X Laura http://www.mixtfashion.com

  6. Wat een positieve en inspirerende tag😀

  7. maleavenue

    Toppie! HAppy 2015!

  8. Leuke tag Anneleen! Voor gebak mogen ze mij ook wel wakker maken. Hoewel het nog leuker zou zijn om het naast me te zetten en zien hoelang het duurt voor ik vanzelf wakker word van de geur :p

    En de “If opportunity doesn’t knock, build a door” quote is ook een van m’n favorieten!!

    x Aurélie

Leave a Reply

