Personal // Backpacking Trip

Hoi allemaal!

  Backpack-Hiking

Vandaag een super exciting artikel… Ik ga vandaag immers eindelijk wat meer vertellen over mijn backpacking trip! Ik heb in enkele voorgaande artikeltjes al verteld dat ik binnenkort een backpacking trip ga doen en vermits nu over precies 30 dagen in het vliegtuig zit, vond ik dit het geknipte moment om er eens wat meer over te vertellen.

wereldreis

Al sinds mijn 16-jarige bestaan (misschien zelfs al vroeger) loop ik van de daken te schreeuwen dat ik ooit in mijn leven een wereldreis wil maken. Het plan was altijd om deze reis te maken na het afronden van mijn studies, maar aangezien je als student meestal geen groot budget hebt en let’s face it je voor een wereldreis echt wel een redelijk (om niet te zeggen groot) budget ter beschikking moet hebben, lag deze reis niet dadelijk in het verschiet.

Studies

Aangezien ik in aanmerking kwam voor het “vervroegd afstuderen” en ik dus op een half jaar mijn studies kon afronden (jeweetwel door heel de historie met mijn thesis) zat ik met een half jaar to sprare. Samen met een studievriendin had ik dan ook het idee om een leuke trip te maken ter ontspanning voor we aan het echte leven zouden beginnen. Aangezien we pas in februari de verdediging van onze thesis konden doen en dus waarschijnlijk ook pas ons diploma eind februari of zelfs pas in maart zouden ontvangen vonden we het niet meer de moeite om nog te beginnen werken (het gerechtelijk jaar loopt maar tot eind juni). Een welverdiende vakantie na onze studies klonk ons als muziek in de oren dus begonnen we wat rond te kijken voor een mooie afsluiter van onze studententijd.

Telefoon

Eind september kreeg ik heel vroeg op de ochtend plots telefoon van mijn vriendin. Ik lag nog te slapen en moest echt moeite doen om alles mee te pikken, maar na het horen van enkele woorden zoals “wat vind je van X”, ” misschien met een camper”, “maar dat is zo duur”, “maar misschien valt het openbaar vervoer mee” was ik meteen klaarwakker en zei wederom: Ja! Mijn ouders wisten in dit stadium nog niks (de hare ook niet), dus het grootste euvel moest nog overwonnen worden. Ik sprong onder de douche kleedde me aan en ging naar onder hersenbrekend over hoe ik dit nieuws zou kunnen vertellen. In de keuken zette ik me met een grote kop koffie aan de tafel en wachtte tot mijn mama de keuken zou binnenwandelen. Dit duurde gelukkig niet zo lang en zo gauw mijn moeder met koffie en haar ontbijt naast me zat viel ik met de deur in huis. Ik vertelde dat ik al langer met het idee speelde om op vakantie te gaan na mijn studies (en dit moedigde mijn moeder enkel aan!) en zei dat Nadia me net had gebeld. Ik vertelde het hele telefoongesprek aan mijn moeder, maar ze wist precies niet zo goed hoe ze moest reageren. Ze vond het een heel leuk idee, maar zei tegelijk ook dat ik al een half jaar op Erasmus was geweest en dit misschien wat veel zou worden. Ze sprak er zich nog niet over uit en vond dat ik het eerst eens met mijn papa moest bespreken. Toen papa die middag de keuken binnenkwam en zich aan tafel zette viel ik dus wederom met de deur in huis en hoopte op een positieve reactie. Mijn vader bleef echter stil… heel erg stil! Ik vreesde dat er een negatieve reactie zou volgen, maar opeens zei hij: “Anneleen, je weet hoe zeer dit tegen mijn principes ingaat, maar dit doe je maar een keer in je leven en als je dit nu niet doet ga je dit nooit meer doen.” Ik geloofde mijn oren niet!! Had hij dit echt gezegd?! Had hij me echt toestemming gegeven voor deze reis?! Heel opgetogen belde ik mijn vriendin op en zei dat ik toestemming had van mijn ouders! Ze was heel verbaasd dat de zaak voor mij nu al beklonken was (alles bij elkaar zat er zo een 4 uur tussen haar telefoon gesprek en de goedkeuring van mijn ouders) en zei dat zei die avond met haar ouders zou praten. De ochtend nadien liet ook zij weten dat het in orde was voor haar ouders wat betekende dat deze reis echt zou gaan gebeuren.

Australian Flag

Ondertussen weten jullie nog steeds niet waar we onze reis gaan houden, dus wordt het misschien eens tijd om de bestemming uit de doeken te doen. Onze backpacking trip zal doorgaan in *trommelgeroffel* AUSTRALIË!! Yes you read this correctly, I’m going to Australia! Vanaf 21 februari zal ik hopelijk 6 maanden vertoeven in het verre Australië (ik zeg hopelijk omdat ik moet slagen op mijn thesis om 6 maanden te kunnen wegblijven. Indien dit niet het geval is zal ik veel vroeger moeten terugkeren om mijn thesis te herschrijven. Ik hoop dus echt dat mijn professor deze keer tevreden is met het resultaat en ik eindelijk mijn diploma zal halen!) Alle administratieve regelingen zoals Internationaal paspoort, Visum en vliegticket zijn al geregeld. Een route zijn we nog aan het uitstippelen (hoewel we het vaag houden aangezien de plannen ginder hoogstwaarschijnlijk toch zullen wijzigen).

Over onze routen en plannen volgt er zeker nog een volgend artikel, maar voor nu laat ik het hierbij. Ik ben al aan het nadenken over wat ik kan bloggen en misschien zelfs vloggen als ik in Australië zit, dus ideetjes en tips of aanraders zijn zeker welkom! Ik zou ook willen weten of jullie wel geïnteresseerd zijn in artikeltjes met foto’s of vlogs uit Australië aangezien beautybloggen gedurende deze periode niet zo eenvoudig zal zijn. Vinden jullie dit erg?  Laat het me zeker weten!

Ik kijk al heel erg uit naar mijn reis! Ik ben al enige tijd aan het aftellen en ik hou jullie zeker op de hoogte van eventuele interessante ontwikkelingen!

Groetjes en tot snel!

Xoxo

Anneleen

7 Comments

Filed under Australië, Personal, Reizen & Tripjes

7 responses to “Personal // Backpacking Trip

  1. Wooooooah, topbestemming zeg, dat wordt een overgetelijke ervaring! Yay!

  2. Zo gaaf!! Ga je ook bloggen over je backpack trip? Ik zou het enorm leuk vinden om je ervaringen te lezen!🙂

    Zo raar jij bent nu (bijna) klaar en ik ga vanaf volgende week weer beginnen met een studie haha..

    Super veel plezier alvast!🙂
    X

    • Ik wil heel graag bloggen over mijn trip maar heb nog niet echt een idee hoe… Tips zijn dus zeker welkom! Zeg maar wat je zeker wilt zien of lezen!🙂
      En ik hoop er na volgende week inderdaad eindelijk vanaf te zijn, anders kan ik geen 6 maanden rondreizen…
      En ja grappig! Wat voor studie ga je bijstuderen?

      • Mij lijkt het leuk om verslagen te zien en te lezen van je belevenissen, waar je bent geweest wat je hebt gedaan bijv. En tips en hotspots van australie misschien? Wat moet je echt gezien of gedaan hebben als je er bent volgens jou? Dat soort dingen🙂 en natuurlijk heel veel fotos hahahah🙂

        Ik ga communicatie studeren🙂

  3. Waauw zo spannend!😀 Ik ben blij voor je dat je dit kan meemaken! ^^ Mijn neef is zelf ook naar Australië geweest, oorspronkelijk voor een jaar maar uiteindelijk is hij het veel langer gebleven!😀 Hij vond het geweldig! Vlogs zou ik echt superleuk vinden trouwens! ^^ Is ook leuk voor jou voor later denk ik, om terug te kijken naar de reis! Want het is inderdaad iets wat je waarschijnlijk maar 1 keer in je leven gaat doen! ^^

    • Leuk om te horen!😀 Als je neef toevallig tips heeft voor me zijn ze zeker welkom hoor!😉 Administratief (dus visum en vliegticket enzo) is alles in orde, maar de rest zijn we nog wat aan het uitzoeken🙂

Leave a Reply

