Challenges // 30 Day Shred, Water Challenge, Anti-cleansing wipes

Hoi allemaal!

Aangezien ik stiekem aan het aftellen ben tot mijn backpacking trip (waar er gisteren eindelijk eens een post over is verschenen) vond ik het ideaal om gedurende deze periode ook enkele challenges te doen. Ik ga mezelf immers uitdagen om gedurende 30 dagen drie verschillende challenges te voltooien. Niets heel erg drastisch, allen goed te combineren en (hopelijk) ook haalbaar. Ik besloot de volgende drie challenges te combineren:

30 Day Shred

1. Jillian Michaels – 30 Day Shred

 Afgelopen zaterdag ben ik met mijn challenges gestart. Laat me het eerst hebben over de 30 day shred: aan deze uitdaging ben ik vol goede moed begonnen en wees gerust ik heb het ook nog niet opgegeven. Maar auw auw wat heb ik al een spierpijn! Ik heb nog maar 3 workouts achter de rug en voel me al 2 hele dagen stram en stijf. Ik hoop dat dit een goed teken is, maar hoop ook stiekem dat deze spierpijnfase snel zal afbouwen! Level 1 van deze challenge vind ik tot nog toe zeer goed meevallen en hoop ik dus ook zeker 10 dagen vol te houden al schaamde ik me afgelopen weekend wel een beetje dat ik toch twee keer wat langer op adem moest komen tussen de oefeningen. Het is precies erger gesteld met mijn conditie als ik aanvankelijk dacht… Een jaar geleden kon ik deze workout immers nog redelijk goed aan! Laten we hopen dat mijn conditie snel terug wat betert en ik deze challenge 30 dagen volhoud. Ik ben namelijk heel erg benieuwd naar de resultaten die ik behaal. Ik had op voorhand immers wat gegoogled en de resultaten bij andere mensen zijn soms zo verbluffend dat ik zelf ook hoop een (groot) verschil te zien/voelen. Ik heb me echter nog niet gemeten en gewogen, dit ga ik vandaag dus even doen (dag 4). Ook ga ik vanaf vandaag proberen iets meer op mijn eten te letten, al ga ik zeker niet al het lekkers schrappen aangezien ik dat vanaf 24 februari een tijdje zal moeten missen.

water splash in a glass

2. Grazia – Water Challenge

Een tijdje terug las ik op grazia.nl een artikeltje over een water challenge. Eer reporter nam de challenge aan om 30 dagen lang elke dag 3 liter water te drinken en de resultaten waren verbluffend! Haar huid zag er veel beter uit, haar wallen waren zo goed als weg en ze zag er terug fris helder en jong uit! Op de redacti van Grazia wouden ze deze challenge eens proberen om te zien of er geen fotoshop in het spel was en ook ik heb me door deze foto laten verleiden tot de challenge. Van nu tot dat ik op trip vertrek ben ik aan het proberen elke dag 3 liter water te drinken. Je lichaam goed zuiveren kan toch geen kwaad en als mijn huid er beter door gaat uitzien is dat zeker mooi meegenomen niet? Ik mag gedurende deze challenge normaal enkel water en witte of groene thee drinken, maar mijn koffie kan ik ‘s morgens maar moeilijk laten staan. Dit zal voor mij dan ook de enige ‘cheatdrink’ zijn gedurende de hele dag. Ook zal ik af en toe proberen mij koffie ‘s ochtends te verngagen door een theetje, al zal dat zeker niet makkelijk worden.

Anti-cleansing wipes challenge

3. Anti-cleansing wipe Tot slot wil ik ook graag mijn huid nog wat opklaren voor ik op trip vertrek. Wat ik hiervoor ga doen is het schrappen van cleansingwipes. Yes I’m guilty as charged! ‘S avonds grijp je nu eenmaal makkelijk naar een gezichtsdoekje om je gezicht mee te reinigen aangezien het snel en makkelijk is, maar jammer genoeg niet al te goed voor het reinigen van je huid. Niet dat het slecht is, maar het is gewoon niet voldoende. Daarom ben ik sinds zaterdag ook gestopt met het gebruiken van gezichtsdoekjes en kies ik steeds voor mijn micellaire reiniger van Garnier of mijn Clarisonic. Het micellaire water van Garnier lijkt me echter nog niet voldoende voor het reingen van mijn huid, dus ga ik vanaf vandaag ook proberen om mijn Clarisonic elke dag te gebruiken. Ik ben zeer benieuwd of dit veel effect zal hebben op mijn huid (aangezien ik toch wel wat last heb van onzuiverheden momenteel). Ik heb afgelopen nacht de batterij terug volledig opgeladen, dus de komende maand kan mijn Clarisonic dan ook deze geplande challenge doorstaan.

Zo, dit zijn mijn bezigheden voor de komende maand. Van elk van deze challenges zal ter tijd en stond een update verschijnen (indien jullie dit leuk zouden vinden). Zijn jullie momenteel bezig met het volgen van een challenge? Of wil je er binnenkort misschien eentje proberen? Laat het me dan zeker weten in de comments!

Tot snel weer!

Xoxo

Anneleen

7 Comments

Filed under Challenges, Health and Fitness, Personal, Skincare

7 responses to “Challenges // 30 Day Shred, Water Challenge, Anti-cleansing wipes

  1. Ik wens je heel veel succes🙂 xxx

  2. Leuke challenges! De water challenge wil ik ook wel proberen! ^^ Qua workouts begin ik 1 februari met de blogilates kalender, maar de 30 day shred challenge heb ik ook al eens gedaan! ^^ En de makeupwipe challenge is voor mij niet echt een challenge want dat gebruik ik sowieso nooit😀 Ik heb zelf zelden makeup wipes in huis!😀

    • Heb je de 30 day shred de volledige 30 dagen gedaan? en had je goede resultaten?🙂 Want ik hoop het zelf vol te houden, maar je weet natuurlijk nooit eh🙂

  3. Heel veel succes ermee! Zelf ben ik niet zo voor challenges. Te… euh… challenging😉

    • Haha ik normaal ook niet, geef het heel snel op eigenlijk… Maar nu ik wat heb om naar uit te kijken lijkt het me wel een goeie motivatie🙂

  4. Ik ben ook al jaren gestopt met cleansing wipes, af en toe koop ik ze nog eens voor op vakantie ofzo maar thuis eigenlijk nooit meer. De 30dayshred heb ik niet volgehouden 2 jaar geleden, vorig jaar wel de 30dayabs🙂

Leave a Reply

