Tag Tuesday // TV Series Tag

  Een hele tijd geleden werd ik getagd door Romina van Dainty Ribbons voor deze TV Series Tag. Deze Tag is dan ook al heel lang ingevuld, maar blijkbaar is dit artikeltje nooit gepost. Ik kwam deze post toevallig tegen in mijn drafts en besloot dit artikeltje dan ook online te zetten. Deze tag was heel leuk om te lezen en ik vulde deze dan ook met het allergrootste plezier in!  Wil je graag weten welke tv series mij tot nu toe hebben kunnen bekoren, lees dan snel verder!

Wat was de eerste serie die je volgde?

0003118D00000258-3038468-image-m-199_1429019342995

dyn001_original_768_576_pjpeg_2632966_16bc7aee3d8b3cdf0403c4dd8ba36a13

Vermits we de kinderseries buiten beschouwing laten, is mijn antwoord hier Friends en All Creatures Great and Small! Friends stond elke avond op na het eten, dus daar hebben we thuis samen veel naar gekeken. Maar ook “All Creatures Great and Small” werd thuis gezamenlijk gekeken. Thuis hebben we de gewoonte om series een eigen naam te geven (vooral mijn vader doet dat, want dat kan hij beter onthouden :p) dus deze series werd door ons dan ook “de dierenartsen” genoemd (net zoals “The Big Bang Theory” door mijn papa “de nerds” genoemd wordt). Deze dierenartsen serie vond ik ook heel erg leuk om als kind samen met de familie te kijken. Daarnaast denk ik ook dat Gilmore Girls en zeker ook F.C. De Kampioenen hier een plaatsje verdienen. Gilmore Girls ben ik ooit eens tegen gekomen tijdens het zappen en sinds toen dan ook blijven kijken omdat ik het zo leuk vond! Van deze serie heb ik de hele DVD-box in de kast staan, net zoals de gehele DVD-box van Friends! Want let’s face it die serie gaat echt nooit vervelen! En voor F.C. De Kampioenen zat ik (net als vele andere Vlaamse kinderen) standaard elke zaterdag voor de buis. Maar de allereerste “echte” serie zal toch Friends zijn.

Wat is je favoriete serie ooit?

naamloos

Dit vind ik echt geen gemakkelijke vraag! Een serie die ik heel goed vond en ook steeds laat opstaan als ik ze tegenkom tijdens het zappen is Friends. Ik blijf deze serie altijd even grappig vinden en krijg er ook nooit genoeg van. Maar ook House M.D. kon me steeds bekoren. Van deze serie heb ik ook elke aflevering gezien. Hierbij beken ik eerlijk dat niet alle seizoenen even goed waren (maar dat is wel bij meerdere series het geval). Toch vond ik de allerlaatste aflevering van House M.D. het gepaste einde voor de serie en heb ik zelfs een traantje weggepinkt.

Wat is je favoriete koppel uit een tv serie?

  tumblr_mzoz15k8bM1tnc29ro1_500

   naamloos2

Ik heb een aantal koppels waarvoor ik ‘cheer’ tijdens het kijken van een serie. Zo vind ik Lorelai & Luke uit Gilmore Girls een geweldig koppel en waren Veronica & Logan elkaars match in Veronica Mars. Natuurlijk vind ik Ross & Rachel, Chandler & Monica en Phoebe & Mike ook heel leuke match-ups.

Met welk personage zou je wel eens op date willen?

        481e3ca0baf3775d64c0fef64b41efa2

  daniel_grayson

Dit lijkt misschien heel raar, maar ik zou heel graag eens op date willen met Joey uit Friends. Niet zozeer omdat ik hem aantrekkelijk vind ofzo (pas op ik zeg niet dat ik hem onknap vind, mijn toekomstige mag zeker de looks hebben van Matt Le Blanc!), maar omdat ik denk dat ik me kostelijk zou amuseren op die date! Uitdrukkingen als ‘Joey doesn’t share food’, ‘Here come the meat sweats…’ en ‘It’s a moo point. It’s like a cow’s opinion; it doesn’t matter. It’s moo’ borrelen op in mijn gedachten terwijl ik dit neerschrijf. Met Joey op date gaan zou gewoon hilarisch zijn! Ok de voorgaande quotes zijn misschien niet grappig voor iedereen, maar geloof me als je de afleveringen ziet, begrijp je wat ik bedoel. Daarnaast mogen ook Wade Kinsella (Hart of Dixie) of Daniel Grayson (Revenge) me zeker ook eens op date vragen! Tot slot zou ik misschien ook wel eens op date willen met the famous Mr. Big (Sex and the City) and this just to see what all the fuzz is about. Want honestly, Aiden was zoveel mooier als Mr. Big.

Joey’s Moo Point

Joey doesn’t share food

The best of Joey

Welke serie(s) volg je op dit moment?

51LSzGXyoSL__SX940_

           voorr

Ik volg echt wel veel series! Ik heb van al deze series wel nog lang niet alle afleveringen gezien (of kijk ze sporadisch op tv), maar als ik tijd heb kan ik echt een aantal afleveringen na elkaar kijken. Het plan is ook om deze series eens allemaal van het begin te kijken, maar ik vrees dat dat voor een volgend leven zal zijn haha! Zo kijk ik bijvoorbeeld naar: Revenge, The Big Bang Theory, The Middle, Modern Family, Two and a Half Men, New Girl, Rizzoli and Isles, Body of Proof, Glee, Hart of Dixie, Grey’s Anatomy, Don’t tell the bride (dit wel enkel op tv als ik het tegenkom :-)), … Glee en Hart of Dixie zijn mijn ‘feel good’ series bij uitstek. Als ik deze series opzet (meestal doe ik dat als ik een dipje heb) dan voel ik me nadien altijd wel happy.

Van welke afgelopen serie mogen ze nog een vervolg maken?

Picture-1

Dit vind ik echt een moeilijke vraag… Ik zou eigenlijk willen zeggen Friends, maar ik betwijfel of de nieuwe afleveringen nog hetzelfde zouden zijn als vroeger. Daar vrees ik dan toch wel voor dus is het misschien beter om het zo te laten. De serie had immers een heel mooi einde.

Wel had ik misschien nog een vervolg gezien op Veronica Mars. Dat vervolg is er afgelopen jaar eigenlijk ook gekomen en dit in de vorm van een film. Zo werd er eindelijk een einde gebreid aan het open einde van de serie, maar ik had misschien toch lieven een extra seizoen gehad dan een film.

Welke serie wil je nog graag zien?

suitspost

  Miranda-006

Ik heb heel veel series die mensen me steeds aanraden. Momenteel staan op mijn lijstje: Suits, Game of Thrones, Mad Man, True Blood en Miranda. Het zijn er sowieso meer, maar deze vallen me nu te binnen.

Heb je al eens een serie of enkele afleveringen herbekeken?

28c79aac89f44f2dcf865ab8c03a4201

Friends en Gilmore Girls. Van beide van deze series heb ik dan ook de DVD-box, dus ik kan ze steeds opnieuw kijken als ik dat wil.

Welke serie heb je een tijdje gevolgd en daarna weer opgegeven?

                                                                             Pretty-Little-Liars-at-Chairs

Pretty Little Liars is er zo eentje. Ik heb het even gevolgd, maar toen ik na 2 seizoenen nog niet wist wie “A” was, heb ik het opgegeven. Het werd me te langdradig en ik had het er echt niet voor over om het te blijven kijken. Waarschijnlijk pik ik de draad ooit terug op bij deze serie, want stiekem wil ik toch wel weten wie “A” is… Een ander voorbeeld is Home and away. Dit is misschien een raar voorbeeld, maar dit was ik met mijn ouders ’s middags beginnen kijken toen ik begon met studeren. Het was immers de ideale lengte om mijn middagpauze te vullen. Mijn ouders kijken het nog steeds, maar sinds ik op Erasmus ben geweest heb ik het eigenlijk niet meer gekeken. Af en toe kijk ik nog wel eens een aflevering mee en dan kan ik nog steeds volgen. Want eigenlijk weet je altijd op voorhand wat er gaat gebeuren en kan je gemakkelijk een aflevering of 4 missen en dan kan je nog steeds mee inpikken.

Met welk personage zou je wel van plaats willen ruilen?

S-Style-serena-van-der-woodsen-style-10988169-419-617

   enhanced-7290-1408434531-1

Hier geef ik Romina en Fien ook gelijk. De plaats van Serena Van der Woodsen zou ik ook graag innemen. Dat lichaam, die kleerkast, het Penthouse ja graag! Maar dat is natuurlijk niet alles in het leven. Ook Rory Gilmore haar plaat zou ik graag willen innemen. Al zou ik uiteindelijk niet met Dean slapen en wel met Logan trouwen… Maar ja dat is dan ook maar wat ik zou doen :p

Zo dat was het alweer. Ik hoop dat jullie deze Tag net zo leuk vonden als mij! Ik vond het alleszins heel erg leuk om te doen! Op mijn beurt tag ik: Anneleen van It’s my monkey business en Bianca van Pinkit . Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om deze Tag in te vullen, want ik ben heel benieuwd naar jullie antwoorden!

Tot blogs!

Xoxo

Anneleen

4 Comments

Filed under Tags

4 responses to “Tag Tuesday // TV Series Tag

  1. Superleuke tag om te lezen! Ik heb deze volgens mij ook al eens gedaan! ^^ Altijd leuk om te zien wat anderen kijken😀

    • Ja inderdaad! Deze was ook leuk om te doen😀 Je hebt me hier een hele tijd geleden eens in getagd en had hem nog klaarstaan als post dus kwam goed uit!

  2. Volgens mij ken ik deze tag nog niet, dankjewel voor het taggen❤

  3. Super leuk dat jij The Middle ook volgt! Ken niemand die het ook kijkt hahaha.
    Ga nu de tag doen😉

Leave a Reply

